torsdag den 30. august 2012

Sidste fisketur i Norge

Så blev det tid til at hele familien skal hjem til Danmark igen og vi glæder os alle sammen. Det var lidt vemodigt at det var slut med at fiske heroppe. Derfor fik jeg på den allersidste dag arrangeret en båd og selvom vejret var ret dårligt måtte jeg bare ud en sidste gang. Det tog evigeheder at komme ud til fiskepladsen og jeg var allerede gennemblødt af regn og skumsprøjt inde jeg overhovet begyndte at fiske.

Jeg startede med at prøve om der var en rokke på 400 meter men efter en time på bunden opgav jeg og det viste sig at mit tackel var i kludder da jeg fik det op. Så der havde jeg lige spildt en time, øv. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at besøge lange pladsen men ombestemte mig alligevel og tog derud. Vejret blev stadig værre med kraftig regn og dårligt sigt og når man fisker tæt på hvor de store skibe sejler skulle jeg være ret opmærksom.

Fremme på pladsen sænkede jeg ned på ca. 200 meters dybde og allerede inden jeg havde fået båden rettet op var der bid. Det var tungt og lovede godt, især hvis der ikke sad to fisk. Det var endnu en rigtig stor lange som jeg på båden vejede til 25,7 kg, men i land vejede den 24,50 kg. Den burde nok vejes på en bedre vægt end min digitalvægt men jeg orkede ikke at køre 1 time frem og tilbage. Fisken var på 162 cm og det vil sige 15 cm kortere end min 30 kilos.

Lange 24,50 kg (25,7kg)
Efter en masse tid med vejning og billeder med selvudløser prøvede jeg et aller sidste dyp på pladsen. Knap havde jeg nået bunden igen og så sad der en ny lange på 10,4 kg og så var det nok for denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar