lørdag den 28. juli 2012

Trondheimsfjorden Ver. 1

Bosat et halvt år ved bredden af fjorden gav en masse muligheder for at fiske. I starten var det ret tæt på vores lille havn og jeg havde kun en lille jolle til rådighed. De første ture gik lidt rundt i vores side-fjord som hedder Stjørnfjorden og det blev kun til sporadiske fangster. Torsk var der mange af men ellers fik jeg ringhaj, lille rødfisk, små langer, rødspætte og en enkelt sej.


Fine torsk
Ringhaj 1,10 kg
Rødspætte 1,13 kg



Der var ikke stangholdere i båden og en dag kunne jeg alligevel ikke lade være med at fiske med to stænger. Mens jeg skulle agne stang nummer to fik jeg bundbid på stang nummer et og det resulterede i lidt panik da stangen var ved at falde i vandet. I farten fik jeg kroget min egen tommelfinger ret dybt og så måtte jeg hjem til lægen og have hjælp.




Torsk ca. 85 kg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar