onsdag den 19. juni 2013

Hvarrene i biddet

Endnu en mandag hvor jeg fik mulighed for at lufte båden og igen gik turen hele vejen til Helsingør. Jeg havde Gorm med som gast og på alle de ture vi har været sammen på i år har jeg fået flotte fisk og nye PR, derfor var forventningen stor når jeg nu havde min "lykke-bamse" med igen.

Slethvarre lige over målet
Vi startede ud med at smutte hurtigt på Lappen og se om der skulle være nogle hvarre som ville bide og derefter sejle ned til Lars og købe nogle orm. Gorm havde ikke den store tiltro til hvarrene men fiskede da trods alt efter dem ligesom jeg. Første drev gav ikke noget men så i andet drev fik jeg pludselig en undermåls pighvar, og så lige en mere over målet på 577 gram. Efter en god time havde vi også fået to slethvarre og humøret var helt i top da vi sejlede ned efter orm.

Efter at have hentet orm gik vi efter nogle hvillinger og kuller som Gorm skulle bruge til en konkurrence han deltager i men strømmen og møj i vandet drillede og det blev blot til nogle mindre hvillinger. Vi opgav og sejlede nord på igen mod lappen og fik lige et stop på vejen på gyltestedet og det gav en enkelt berggylte til mig på 250 gram, ny PR faktisk.




Slethvarre 575 gram
Fremme igen på Lappen ville vi se om vi kunne overliste nogle rødspætter og imens vi fiskede satte jeg selvfølgelig min hvarre-stang og i løbet af ret kort til var der bid igen. Denne gang tungt og jeg fik straks Gorm til at finde nettet frem. Det er før blevet til en skuffelse når man beder om nettet fordi fisken har været fejlkroget eller også har der siddet tre mindre falde på samtidig, men denne gang var den god nok. En ordentlig plade kom til syne og når Gorm siger "hold da kæft" da han ser fisken er det et rigtigt godt tegn. Han netter rutineret fisken og det er en stor slethvarre som jeg umiddelbart gætter til 1,5 kilo. Fisken er dog ret tynd og vejer 1,075 kilo men alligevel en flot fisk og en ny PR er en realitet.

Resten af dagen får vi nogle rødspætter op til 500 gram, skrubber til 575 gram og et par slethvarre mere. I alt giver dagen flotte 11 forskellige arter uden at vi har fisket målrettet efter så mange.


Klokken 17 er vi trætte og søger havn og bakser som sædvanligt med at få båden op på et af Sjællands dårligste slæbesteder.


Slethvarre 1075 gram


PR berggylte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar