mandag den 10. juni 2013

Vestkysten kalder

Endelig havde jeg en mulighed får at komme til Vestkysten for at fange nogle pighvar, eller ihvertfald prøve på det. Vejret så lovende ud med helt vindstille vejr det meste af mandagen.

Vi kørte fra Sorø kl. 02.00! Det er virkeligt tidligt. Gorm mente at fiskeriet var bedste ved højvande og det betød at vi skulle være fremme ca. kl. 5.

Klar til at gå til stranden
Vel fremme gik vi til stranden og her var det bestemt ikke vindstille og bestemt ikke fladt vand. Vi startede med at fiske og jeg tænkte at det her aldrig ville gå som vi troede. Så kom tågen væltende ind og det var også iskoldt og efter en time uden kontakt med fisk satte jeg mig i stolen og tog en blunder.


Efter lidt tid kom Gorm og vækkede mig og vi rykkede lidt videre ned af stranden. Efter nogle modløse kast sad min agn pludselig fast i noget og jeg vidste at det måtte være en fisk, bare det nu ikke var en skrubbe. Fisken kom først til syne helt inde på lavt vand og det var sgu en pæn pighvar og selvom det ville være en enorm overdrivelse at kalde det en fight, steg humøret til uanede højder. Det lykkedes sgu og årets 4. PR i dansk farvand var en realitet.

Pighvar 1,92 kg
Vi fiskede helt til klokken 14.30 uden et eneste hug mere og så var vi begge brugt op og måtte hjem igen og komme tidligt i seng.

Træt mand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar